Dlaczego Matematyka? Nasza Historia i Misja Pomocy Uczniom
Witam serdecznie w tym artykule chciałbym Wam przybliżyć moją osobę, kim jestem i dlaczego robię to co robię. Nazywam się Adam Matusiak i jestem dumny, że mogę podzielić się z Wami moją pasją do matematyki.
Pochodzę z małej miejscowości nieopodal Szczecina. Od najmłodszych lat matematyka, chemia, fizyka były przedmiotami, których nie musiałem się w zasadzie uczyć, a i tak byłem jednym z lepszych, jak nie najlepszy w klasie. Będąc w klasie przedmaturalnej już przygotowywałem do ustnej poprawki z matematyki, był to rok 2001 i pamiętam, że dawało mi to sporo frajdy. To wtedy zdałem sobie sprawę, że matematyka to nie tylko liczby, to sposób myślenia, który pozwala rozwiązywać problemy. Od tamtego czasu, coraz liczniejsze grono znajomych oraz znajomych znajomych, zaczęło zgłaszać się do mnie o pomoc w matematyce i w ten oto sposób, zaczęła się moja przygoda z korepetycjami.
Po szkole średniej, przyszedł czas na studia na politechnice i tam również mogłem wykorzystać swoje umiejętności matematyczne, pomagając znajomym opanować całki, macierze itp. Wyuczona biegłość w płynnym wykonywaniu obliczeń, przydała się na mechanice, fizyce, wytrzymałości materiałów i wielu innych technicznych przedmiotach na studiach wyższych. Między innymi dzięki tej wiedzy ukończyłem trzy kierunki studiów, a obecnie po kilkunastu latach przerwy wróciłem robić kolejne kierunki i zdobywać nową wiedzę.
Wypadek komunikacyjny w 2007 roku był przełomowym momentem w moim życiu, to w jego wyniku trafiłem na wózek, przy pomocy którego poruszam się do chwili obecnej. To z kolei zapoczątkowało moją przygodą z branżą IT, gdzie przez kilkanaście lat pracowałem jako webmaster, tworząc strony internetowe dla sektora medycyny estetycznej, głównie dla klientów zza oceanu. Na tamte czasy rynek amerykański był na tyle rozwinięty, że zdobyłem olbrzymie doświadczenie w tworzeniu stron internetowych.
Mimo, że branża IT wypełniała sporą część mojego dnia, nie zaprzestałem uczyć. Moja pasja do matematyki nigdy nie zgasła. Wręcz przeciwnie, stała się siłą napędową do dalszego rozwoju i dzielenia się wiedzą.
Zrozumiałem, że kluczem do zrozumienia matematyki jest praktyka i rozwiązywanie zadań, wykorzystywanie wiedzy w praktyce. Kilkanaście lat doświadczenia w korepetycjach z matematyki, pozwoliło mi odkryć jakiej formy pomocy, najczęściej potrzebują osoby stające przed wyzwaniem “zdać maturę z matematyki”? A było to rozwiązywanie zadań maturalnych z arkuszy z poprzednich lat, ewentualnie zbiorów zadań przygotowanych przez przez nauczycieli, które były tak naprawdę wycinkami zadań maturalnych tyle, że posegregowanych na poszczególne działy matematyki.
Wraz ze wzrostem mojego doświadczenia i skuteczności w nauczaniu, doszedłem do etapu, w którym doba okazała się zbyt krótka, aby sprostać zapotrzebowaniu na moje usługi. Naturalną koleją rzeczy był wzrost ceny za zajęcia i na moment pisania tego wpisu wynosi on 140 zł, za godzinę zegarową.
Matematyka jest moją pasją i uwielbiam jej uczyć, dlatego też postanowiłem poszukać jakiejś fajnej, ciekawej strony internetowej gdzie moi uczniowie mogliby, ćwiczyć rozwiązywanie zadań maturalnych i tym samym utrwalać umiejętności nabyte podczas wspólnych zajęć. Mimo, że internet oferuje mnóstwo różnego rodzaju stron, to ja osobiście nie znalazłem strony, która spełniła wszystkie moje oczekiwania, więc postanowiłem ją stworzyć samemu. Tak powstał pomysł platformy “Bezkalkulatora”.
Powstał portal, gdzie uczeń może wybrać sobie spośród kilkudziesięciu matur, quiz obejmujący wszystkie zadania zamknięte, z danego arkusza i spróbować rozwiązać je w wyznaczonym czasie. W bazie obecnie znajduje się ponad 1300 zadań maturalnych wraz z rozwiązaniami.
Co więcej, po zaznaczeniu odpowiedzi od razu wiadomo jest czy jest ona prawidłowa, czy nie oraz zaproponowany jest tok rozwiązania, danego typu zadania. Zadania podzielone są również na działy, tak aby uczeń mógł wzmocnić swoją wiedzę z konkretnego działu i np. sprawdzić się przed pracą klasową czy sprawdzianem.
,p>Założenia strony są proste, czym więcej uczeń ćwiczy, tym więcej potrafi, jednak jednym z kluczowych składników sukcesu jest systematyczność, o którą obecnie nie jest łatwo. Dlatego dodatkowo powstał system grywalizacji, gdzie uczniowie za aktywność na stronie na stronie nagradzani są kredytami. To taka wirtualna waluta, dzięki której uczniowie mogą zdobywać kolejne osiągnięcia, odznaczenia, rangi i medale. Więcej na temat grywalizacji oraz samym działaniu platformy w osobnym wpisie.
Aby zebrane kredyty nie były jedynie pustą, bezwartościową wirtualną walutą. Można je wymieniać na różnego rodzaju zniżki i rabaty na stronie.
Mimo niepełnosprawności staram się być aktywny i uprawiać różnego rodzaju sporty. Gram w koszykówkę na wózkach, jeżdżę w maratonach, naturalnie także na wózku i od dobrych kilku lat nurkuję. To właśnie dzięki pasji do nurkowania, poznałem Julitę, która od pewnego czasu wspólnie ze mną tworzy bezkalkulatora.pl.
Po co to piszę, ogólnie jest przekonanie, że tego rodzaju platformy tworzą potężne korporacje nastawione jedynie na zysk. A prawda jest taka, że platforma powstała z pasji i tworzą je tak naprawdę, dwie osoby niepełnosprawne jeżdżące na wózkach, mające pozytywnego świra na punkcie matematyki. Wspólnie chcemy pomóc młodym ludziom, ogarnąć matematykę i pokazać jednocześnie, że nie jest ona wcale taka straszna.
To co oferuje obecnie nasza platforma ma ogromną wartość edukacyjną. Jednak my nie spoczywamy na laurach i nieustannie pracujemy nad jej udoskonalaniem. Zapisz się do newslettera aby być na bieżąco. Raz w miesiącu otrzymasz od nas maila z podsumowaniem, co nowego na stronie. Więcej informacji na ten bezkalkulatora znajdziesz również na naszych mediach społecznościowych.
Nasza historia pokazuje, że niepełnosprawność nie jest przeszkodą w realizacji pasji i pomaganiu innym. Łącząc siły wspólnie, tworząc „Bezkalkulatora”, chcemy pokazać, że matematyka jest piękna i dostępna dla każdego, kto jest gotów otworzyć swój umysł.